Lilla Prutt


I söndags skulle jag och maken på bio. Mina föräldrar skulle vara barnvakt åt lilla E i ett par timmar. Vi var något sena hem till dem och skyndade fram på Hornsgatan med Lilla E i släptåg.

Lilla E hade inte bråttom, hon lallade sakta fram samtidigt som hon testade en massa olika pruttljud.

För att skynda på henne lite så vänder jag mig om och säger (ganska högt) ”Hörru din lilla prutt, nu får du ta och snabba på lite”.

Varvid en äldre dam framför mig vänder sig om, ser livrädd ut och utstöter ett ”oooooh!”

Hon trodde att jag kallade henne en liten prutt som skulle snabba på…

Jag lyckades inte förklara att det inte var menat till henne (ja jag lovar att jag försökte men hon var livrädd) så nu får hon leva resten av sitt liv med epitetet ”Lilla Prutt”.

Kommentera

