Tuesday bloody tuesday


Här nedan ser ni dagens outfit á la mage vecka 31 och min papperskorg på jobbet. Outfiten består av blåvitrandig tunika och tajts. Till den kreationen bär jag ett par svarta skinnstövlar med väldigt tunn sula.

Man kan tycka att man bör ha mer erfarenhet av kyla som 33-åring än att man tar på sig tajts och skor med tunn sula när det är -11 grader ute. Det kan man tycka, men så är det inte för min del.

Jag har dessutom växt ur min varma jacka insåg jag igår då jag fick svåra klaustrofobiska besvär av den på t-banan. Jag kan inte andas i den helt enkelt.

Tunn jacka alltså. Minus 11 grader ute.

Vet ni vad man skulle kunna se i papperskorgen om man tittade noga?

Joråserru. Där finns det nedblodad blodstoppande vadd, som inte stoppar näsblod. Inte på mig i alla fall. Man kan också se snorpapper som jag använde innan näsan började spruta blod. Joråserru. Förkyld är jag också.

Sen hade man kunnat se en soffkudde som är lutad mot min skrivbordsstol om jag hade fotat lite mer bakåt. Joråserru. Ryggen har gjort ett sista ryck och gav sen upp. Hade man sett mig gå genom korridoren så hade man genast tänkt på en anka. Joråserru. Foglossning gör att man går så vackert så vackert.

Men jag är inte bitter. Inte bitter alls. Tro inte det. Jag skimrar inifrån och ut av det där mystiska gravidskimret.

HAHAHAHAHAHAHAHAHA!

En sak har jag fått behålla i alla fall. Min ironi. Tacka gudarna för den 😉

Kommentera

