Bruten snippa


För en vecka sedan stod jag i köket på jobbet och sköljde ur min matlåda. När jag skulle gå tillbaka till rummet tog det plötsligt stopp.

AJ AJ AJ AJ, nu har jag brutit snippan, tänkte jag först.

För så kändes det. Som att jag hade brutit snippan, eller blygdbenet om man vill vara petig. Jag har aldrig känt något liknande tidigare och haltade tillbaka till mitt rum. Jag tänkte att det nog var nån sån där obestämbar gravidåkomma som kommer sig av att ”ligamenten töjs” ”livmodern växer” ”barnet trycker sig allt längre ner” eller något annat standardsvar.

Det onda återkom dagen efter. Och dagen efter det. Sen blev det bättre i ett par dagar men igår kom det tillbaka. Ännu värre.

Då kollade jag upp vad det är som göra så att det känns som att snippan är bruten och svaret var: foglossning i främre fogen.

Jahaja. Det var i alla fall något nytt. Jag har inte känt av den främre fogen tidigare. Hoppas att det inte blir så mycket värre.

Vecka 31 nu.

Ser ni det röda stäcket framtill? Det är där snippan känns bruten.

2 thoughts on “Bruten snippa

Kommentera

