Going to the dagis


Jag är på väg mot dagis och en längtande liten tjej. Det är alltid Lika härligt att bli mött av ett stort leende och ett par utsträckta armar som ger en jättekram. Jag ledsnar aldrig på att höra ”MIN mamma” och ”jag älskar dig” vid hämtning. Att hämta på dagis kan verkligen vara en boost för värmen i hjärtat. Just nu skulle jag, trots det, helst slippa. Magen är stenhård och har gjort ont sedan igår och den stora varma jackan gör det svårt att få på små skor och overall på en liten sprallig unge.

Men jag gör det. Jag gör fasen vad som helst för det lilla livet.

Om hon bara visste.

2 thoughts on “Going to the dagis

  1. ja herregud. vilken utmaning det är gentemot gravidkroppen att ta hand om ett litet barn. som gör sig till överkokt spagetti vid påklädning. som sparkar en i magen & vrider sig till en 8 vid blöjbyten. som springer iväg & vägrar låta sig bäras. etc.

    det sägs ju att man ska undvika tunga lyft när man är gravid, men vad fan gör man? kan man börja föda lite för tidigt om man bär mycket tungt, eller är det mest om man har foglossning som man inte bör lyfta saker?

Kommentera

