Ensam i stora vida världen


Japp, jag är ensam över helgen. Tyvärr är jag ensam med barn hemma så med min stora mage, en fladdrig tvååring och iskalla hala isfläckar ute så känner jag mig minst sagt lite låst. Promenera är uteslutet på grund av konstanta sammndragningar, jag måste åka kommunalt och ungen dör nästan om hon inte får sova middag men hon vägrar sova i vagnen.

Seriöst. Vad fasen ska jag hitta på!?

Maken är i Liverpool och ska förhoppningsvis få titta på sin efterlängtade fotbollsmatch. Jag hoppas att han har det jättekul med sin brorsa där men jag saknar honom redan.

Är det grinigt att införa reseförbud redan i vecka 30? Alltså…bara förbud mot att åka utomlands och vara borta mer än en natt.

Man kanske skulle tvinga hit någon kompis? Fast ska jag vara ärlig så tycker jag att just tiden när Lilla E har lagt sig och jag är helt ensam hemma är oslagbar. Det är så fantastiskt sällan som jag får vara helt själv hemma längre stunder, och samtidigt som jag är en social person så skulle jag gå under utan min tid för mig själv.

Hå hå ja ja, vad ska jag hitta på som funkar för både mig och lillknodden?

One thought on “Ensam i stora vida världen

  1. Jag skulle absolut tvinga en kompis att komma och hålla mig sällskap! 😀 Och lika fräckt skulle jag tvinga henne/honom att gå hem typ fem-sex. Då får jag någon timme ensam med Knallhatt, men slipper samtidigt stångas med alla lååånga ensamtimmar på dagen! Och kvällen blir bara miiiin!

Kommentera

