Mamman och…pappan?


Man kan verkligen fråga sig vart ”pappan” har tagit vägen i denna blogg.

Senast jag såg honom så satt han i en chiliröd saab 9-5 biopower  (det där med chili är viktigt när man ska beskriva bilens färg enligt pappan) alldeles intill Sveavägen. Han såg ganska chefig ut i sin rock, gubbkeps, skjorta, handskar, kostymbyxor och nya blanka skor men den rakade skallen och den stora tatueringen på underarmen vägde upp lite. Morgontrött utav bara helsike var han också.

Här i bloggen är han dock väldigt frånvarande.

Kan det bero på att jag har bannlyst jublande inlägg om pengar eller vår ekonomi? Kan det vara så jävligt så att min make har blivit en fullfjädrad kapitalist!? I think so.

Hur jag, en gammal vänsterpartist, lierade mig med denna människa för resten av livet är lite märkligt. Samtidigt så delar vi så många andra värderingar. Inte minst vårt genustänk och våra idéer om ett 100% delat föräldraskap. Dessutom är han så förbannat snygg så jag kan ha lite överseende med hans abnorma intresse för pengar och framgång.

Jag vill se ett pappa-inlägg. Ett som handlar om något fint. Inte om pengar.

One thought on “Mamman och…pappan?

Kommentera

