Försäkringskassans tonvalshelvete


Ja jävlar vad det är lätt att ringa försäkringskassan när man har en telefon på jobbet som tydligen inte har någon möjlighet till tonval. Ja, det är en ny telefon.

Nu har jag lyssnat på:

gäller det frågor om barn tryck 1

gäller det frågor om pension tryck 2

osv.

Sen kommer det;

har du en äldre telefon (nej) som inte har tonvalsfunktion (ja) så kan du vänta kvar så kopplas du till telefonist.

*väntar*

efter det får jag höra:

om du knappar in ditt personnummer så kan vi hjälpa dig snabbare…

JAG HAR JU INGEN JÄVLA TONVALSTELEFON!

Det är ju för i helvete därför jag sitter som en idiot och väntar på ett få tala med en telefonist.

*suck*

2 thoughts on “Försäkringskassans tonvalshelvete

  1. Eftersom du (uppenbarligen) vägrar att be om hjälp på jobbet, så undrar jag vad du har för modell av växeltelefon? Det finns en knappkombination man kan trycka (på vissa modeller är det bara # eller #0) för att aktivera tonvalsfunktionen…

Kommentera

