Baja baja på er!


Vad är det med november som gör att man blir så förbannat trött!?

Imorse var hela familjen som klubbade sälar (vissa lite mer lika sälar än andra) och Lilla E vaknade knappt när jag gick in och försökte väcka henne vid 7:30. Själv kommer jag alltid upp på morgonen men det betyder inte att jag är pigg. Maken åkte iväg på ledarskapskurs så nu är jag solo till på fredag. Jag tror ärligt talat att det kommer innebära mer sömn för mig. Har jag inget sällskap så ger jag efter för tröttheten och lägger mig i tid.

Igår fick jag förresten min första åthutning av dottern. Efter att Lilla E blivit åtsagd på skarpen av mig (trotsålder) så fick jag höra; Mamma inte säga så E. Baja baja mamma (= mamma får inte säga så till Lilla E, aja baja mamma). Jag blev så paff så att jag inte kunde göra annat än att skratta.

Det slog mig även igår att jag är gammal. När jag insåg att maken snart fyller 32 år, vilket betyder att han fortfarande är 31, så kände jag att faktumet att jag fyller 34 år i juni är rätt saftigt. Sen insåg jag när jag gick på toa för att bajsa (måste ni också sysselsätta er med olika tankeövningar när ni ska bajsa eller är det bara jag? Antingen måste jag läsa något eller så får jag sitta och räkna ut saker) att det var snart 19 år sedan jag var 15 år. Jag har alltså levt längre tid efter att jag gick ut grundskolan än vad jag hade innan.

Herregud. Min pappa toppade det hela med att förklara att han pensionerar sig i februari. Det betyder att jag snart har en pensionerad förälder också. Jag har alltså; snart två barn, är gift, har kombi, har levt längre efter utgången av gundskolan än innan, har fast tjänst sedan många år, har en stabil ekonomi, husplaner, en pensionerad förälder och ett lammkött i sängen. Det är väl uppenbart att jag vinglar på gravens kant…

Kommentera

