Solo och allena


Nästa vecka är maken bortrest på ledarskapskurs hela vecka och jag är ensam. Nu kan jag förvisso tycka att han framstår som tillräckligt auktoritär idag men jag antar att han får lära sig lite andra viktiga egenskaper hos en ledare också 😉

Just nu blir jag väldigt trött av att hänga med Lilla E själv och behöver lite avlastning. Hon blir extremt mammig och gnällig så fort jag kommer hem och hänger i mina ben och tjuter konstant. Maken kan vittna om hur hon går från fullt nöjd till en liten gnällande hög på fem minuter när jag kliver innanför dörren. Hon vill bara bli buren och hon vill ha full uppmärksamhet av mig konstant. Det är helt enkelt väldigt svårt att göra något annat samtidigt. Jag får dessutom väldigt ont i ryggen och i magen av att gå och kånka omkring på en 15 kilos unge.

Bara därför har jag bett mina föräldrar att komma förbi en kväll eller två nästa vecka och distrahera E lite och hjälpa mig. Det var inga problem men vi får se hur det blir. Märkligt nog så har de gått och satt sig i vår soffa varje gång de har varit och hälsat på och sen har de inte rört på sig förrän det har varit dags att gå. Det har istället blivit en belastning att ha dem hemma då de i princip sitter och väntar på att bli servade. Nu gav jag som förslag att de kunde hjälpa mig att fixa mat när de kommer så jag hoppas att hinten går hem…

Kommentera

