Ultraljud och icke-jobb


ulv18_8

Här har vi då underverket i magen. Den har tydligen två hjärnhalvor, frontallober, ett hjärta (som slår tack och lov) med alla kamrar och klaffar som kan behövas. En magsäck, två njurar och en rejäl ryggrad (vilket kan vara bra att ha  i dagens samhälle). Den är ungefär 20 centimeter lång och kommer tydligen ut den sista mars 2010 men antagligen så kommer den att skämta med oss aprillo och komma den 1 april. Stackars sate i så fall.

Vad det är för sort könsmässigt vet vi inte för det bestämde vi oss för att inte fråga efter den här gången. Bara därför så låg jag på britsen och glodde som besatt efter tecken på än det ena, än det andra könet. Jag glodde så förbenat mycket så att jag missade allt annat som barnmorskan visade oss. Det slutade med att jag fick gå hem och titta på det inspelade ultraljudet på DVD:n som vi fick med oss. Även då glodde jag efter något som kunde könsbestämma ungen. Mission impossible.

I övrigt så sparkas det på rätt vilt där inne nu. Allt är förvisso relativt men för att vara en liten parvel på två decimeter och bara knappt 20 veckor gammal så sprkas det ganska bra.

Jaha, det var väl allt.

Nej förresten. Jag fick inte jobbet men uppmandes att söka de nya tjänsterna i vår då jag är väldigt ”intressant”. Personaltanten som ringde verkade dock vara mer intresserad av min graviditet än något annat för hon kommenterade allt med att hänvisa till den. ”Du fick inte tjänsten tyvärr men det kanske inte är så farligt för du ska ju få barn snart och vara hemma”. ”Sök i vår för då har du nog fått ditt lilla barn”  ”Hur mår lilla magen nu då?” and so on. Det är en jävla tur att mannen som skulle kunnat bli min chef var väldigt vettig och förklarade att han inte alls tar hänsyn till ev. graviditeter och att han ser mer långsiktigt på en tjänst än den tid man är hemma med ett barn. Hade han varit likadan hade de fan haft en diskrimineringsanmälan på halsen snabbare än kvickt.

2 thoughts on “Ultraljud och icke-jobb

  1. Min mormor är född 1 april 🙂 Synd att du inte fick jobbet, men det kommer säkert fler chanser precis som hon sa, personalkärringen..

  2. Ping: Nytt jobb!? « Blodpudding …och på fredag blir det tacos

Kommentera

