Planering


Det är lustigt hur en liten bokning av en weekend kan få upp humöret. Plötsligt känns hösten inte lika grå och trist.

Innan jag fick barn så spenderade jag alltid hösten med att planera någon resa. Ofta reste jag till min syster över jul eller strax därefter. Hon bodde då i antingen NY eller LA och det var därför ganska långa resor som planerades. Det gjorde att hösten kändes rätt kul och spännande trots allt regn och mörker, sen kom vinter och jul och allt blev genast mysigt istället för bara grått.

När jag tänker på det så har jag faktiskt spenderat oceaner med tid åt att planera och tänka på resor som jag ska på. Jag hade alltid en resa på G att glädjas åt. Jag saknar verkligen det där planerandet som innebar att man i slutändan kom iväg någon annanstans.

Givetvis kan man resa med barn men helt ärligt så tycker jag inte att det är så okomplicerat som många vill få det till. Det är ett jävla meck och jag blir mer trött än utvilad av att behöva fundera på allt som ska med och allt som ska tänkas på när man är borta. Vi har dessutom två barn och snart tre som ska tas hänsyn till.

Nä, jag är inte jättesugen på att resa med små barn igen. Jag vill resa med maken själv. Annars kan det vara. Åtminstonde tills de blir lite äldre. Tills dess får det väl bli små weekendresor och så får planeringen av händelser begränsa sig till förlossningar och husbyggande 😉

2 thoughts on “Planering

    • Nej det kan man väl inte påstå egentligen. Vi måste få igenom köpet av vår lägenhet först och sen måste vi hitta rätt tomt men efter det så drar det nog igång direkt. Jag skulle tippa på att vi är igång strax efter jul någon gång i januari. 🙂

Kommentera

