Vecka 19


Jag är i vecka 19 nu. Det är mycket märkligt att föreställa sig en mini-människa inuti min mage. Visst, magen är en stor rund kula men att det faktiskt finns något levande där inne är lika diffust som när jag väntade dottern.

Jag märker att jag blir trött snabbare nu än förra gången jag var gravid. Jag har också mer ont i magen. Antagligen beror det på att vi har envild tvååring som gnäller ”bääääär mig” i tid och otid. Jag måste lära mig att inte bära henne så mycket för det känns att det inte är bra.

I fredags var jag och gjorde tester för jobbet jag sökt. Det var tre personer som valdes ut till ”test-delen” och jag var som sagt en av dem. Herrejisses vad det gick dåligt! Merparten av testerna handlade om att visa hur man hanterar stress och som bekant så är jag usel på att hantera stress när jag är gravid. Gud vilka panikkänslor jag fick där inne i testrummet…

Dessutom är jag apdålig på att acceptera att jag inte är bra på något så det var fler än en gång som jag tänkte resa mig och gå därifrån i ren ilska över att jag var så kass.

Oavsett hur det går (yeah right att jag får det jobbet) så sa chefen till mig efter testerna att de väldigt gärna vill ha dit mig och skulle det inte bli denna gång så vill de gärna att jag söker mig dit i vår då det kommer finnas fler tjänster ute.

Allt hopp är alltså inte ute 🙂

Nästa vecka är det dags för det stora ultraljudet. Undra om det blir mer verkligt efter det?

One thought on “Vecka 19

  1. Vad spännande med ultraljud. Vänta du ett par veckor så kommer de kraftiga sprkarna igång. Då kommer det definitivt känns verkligt. Nu är jag i vecka 37 och det kändes precis som om barnet försökte bryta sig ut genom magen. Så stark! Så jäkla häftigt!

    Det är klart att du kommer hamna där tillslut om du verkligen vill. Lycka till! 🙂

Kommentera

