Idag börjar det tredje året


Idag är det exakt två år sedan som jag låg på förlossningen och undrade om ungen där inne någonsin skulle komma ut. Hon var en seg och envis jävel som hade väntat två veckor efter beräknat datum med att ens påkalla uppmärksamhet med lite värkar.

Den 12 oktober 2007 vid den här tiden hade jag legat på förlossningen i snart ett dygn och ändå kom hon inte ut. Jag var helt färdig och den tredje omgången av barnmorskor sedan vi kom in hade nyligen börjat sitt pass. Strax efter kl 19 kom Lilla E äntligen ut med hjälp av lite sugklockor och en del skrik.

Hon skrek som en tok en väldigt lång stund och verkade oerhört missnöjd med att slitas från sin bekväma tillvaro. Först när hon fick ligga på sin pappas bröst så blev hon tyst. Själv var jag ganska förvånad och som alltid, oförmögen att gråta.

Idag sjöng vi för henne på morgonen strax efter att hon ropat; PAPPA, E inte sova mer! Hon tyckte att sången var ganska obehaglig, oväntad och helt onödig. Sen fick hon varm choklad och så fick hon bre sin rostade macka själv och var världens lyckligaste.

Jordens bästa unge fyller TVÅ år idag!

HURRA för Lilla E!

E 1

6 thoughts on “Idag börjar det tredje året

  1. Vad roligt att läsa om din dotter. Just på hennes tvåårsdag låg jag och födde min andra son… lustigt sammanträffande! Det gick fortare andra gången, min första förlossning (2007) var också segdragen och slutade med sugklocka. Hoppas det går bra för dig med nummer två framöver! Kram Nina

Kommentera

