No pain, no gain!


Det finns ju alltid (känns det som, åtminstone) en form av rädsla, eller osäkerhet, inför att framhäva hur bra allt är. Men jag kan inte längre låta bli…

Igår var det köpstämma, och den ombildning jag och några till kämpat för i TVÅ JÄVLA ÅR gick äntligen igenom med minsta möjliga marginal! Det innebär att vi inom kort kommer få köpa loss våran lägenhet till ett rejält undervärde, och ha ordentliga marginaler. Boendekostnader och annat vi kan bunta ihop kommer göra att vi sänker våra totala månadskostnader med flera tusenlappar! Dessutom har vi på sikt en rejäl vinst att hämta ut för framtiden…

Utöver det så diskuteras det, och planeras för en omorganisation på jobbet där tanken är att jag ska erbjudas en chefstjänst, vilket av förklarliga skäl skulle innebära ett ganska rejält skutt uppåt i lön där med förstås…

Jag var dessutom och hälsade på min bror på lunchen idag när jag hade ärenden i närheten av hans jobb, och vi pratade framtidsutsikter, och konstaterade att vi faktiskt har en farmor som sitter på en hel del tillgångar. Eftersom pappa är död och han bara hade en syster, har vi gemensamt rätt till hälften av det, vilket säkerligen är en hel del pengar också. Återigen på sikt, men ändå. Nu kanske ni tycker jag är okänslig som enbart betraktar min farmor som en framtida inkomstbringare, men någon som sagt upp all kontakt med sina barnbarn efter att vi brutit med vår pappa, och som sen försökte lägga våran pappas begravning vid en tidpunkt när ingen av oss skulle kunna närvara…

”Let’s just say the bitch ain’t worth much to us alive..”

Och med en underbar fru, en till livlig liten krabat på väg, och faktiskt, en lovande och ytterst upptinande relation till mitt förhatliga X och stora M:s mamma pågående… så ser himlen sjukt molnfri ut.

För att ”roa” mig ska jag ikväll gräva fram den lilla lapp med framtidsplaner jag och frugan skrev en gång i tiden (efter 2-3 månader) på planet hem från Los Angeles, och se vad mer jag kan bocka av. Sen blir det till att coacha henne till att komma igång också. Det, och att skriva en ny, med ännu mer hybrisliknande framtidsplaner.

Tills dess blir det att gå ut i den friska höstluften och ta några djupa andetag. Life is GOOOOOOD!

”Sitting on top of the world..”

Kommentera

