Ditten och datten


Inte mycket blir skrivet här inte…

Nu är vi i alla fall fru och man och näe, det känns inte annorlunda alls. Nästan så att jag blir lite besviken. Jag har fått höra tuuuuusen gånger att; jo det känns faktiskt annorlunda och speciellt på ett sätt som det inte gjorde innan.

Nej, det känns inte annorlunda för mig. Jag hade redan bestämt mig för att jag tänkte leva med min make. Jag har sedan flera år tillbaka bestämt att han är min livspartner och det här förändrade inte den känslan. Jag har aldrig känt mig osäker på oss och det gör jag inte nu heller.

Inte grät jag heller.

Jag tyckte inte att det var speciellt rörande faktiskt. Det var väldigt väldigt roligt och jag var jätteglad men inte alls rörd till tårar. Jag grät å andra sidan inte när jag födde barn heller (ja okej, jag kanske grät en skvätt precis innan hon kom ut men det var med en desperat gråt för att det gjorde så fasansfullt ont och jag var så oerhört trött). Efteråt var jag mest förvånad.

I övrigt har det inte hänt så mycket. Lilla E har fått börja på sitt nya dagis och jag avgudar stället. Det tar fem minuter att gå dit och Lilla E kan gå dvs. man behöver inte ta med vagn. Det är mysigt och personalen verkar engagerade och duktiga. Hon har en manlig och två kvinnliga förskollärare och deras personalrum är fyllt av genuslitteratur. Jag har dessutom redan sagt att vi förväntar oss att hon ska bli lika berömd för sitt bolltrixande som för sina bakkunskaper och att vi uppmuntrar vårt barn att höras och att ta plats.

Vad annars?

Tja, inte mycket som sagt. Jag är ledig sista veckan innan jobbstart och skolar in Lilla E. Det innebär att jag är ENSAM HEMMA hela veckan! Jag tror inte att någon som inte har småbarn och/eller ett ganska stort ensambehov förstår lyxen i det. Jag NJUTER!

Kommentera

