Update


Så hur gick det då med vällingstoppet?

Som vanligt målar man som förälder upp katastrofscenarier när ens barn ska berövas något barnet gillar. Allt som oftast skiter ungen i det inom ett par dagar. Efter en vecka är det helt glömt. Ungar är som guldfiskar helt enkelt 😉

Lilla E sov hela natten dvs. 12 timmar och vaknade torr och jätteglad. Det tog henne en minut att somna på kvällen också så hon kändes inte värst traumatiserad av det hela.

Själv hade jag större problem. Efter att ha vaknat sjuttielva gånger per natt i en vecka, gärna framåt småtimmarna, och varit toksvettig så tog jag inatt ut täcket ur påslakanet för att sova gott.

Trodde jag ja.

Nu låg jag och frös hela jäkla natten. Då tänker ni kanske att jag ska välja ett tunnare täcke?

Men det går inte serru. Mitt täcke är det absolut tunnaste som går att uppbringa. Det är fan helt genomskinligt så jag förstår inte att det kan skilja sig så mycket så att jag svettas som en gris med spindelnätstäcket och fryser halvt ihjäl utan det.

Aldrig kan man få vara nöjd och sova gott…

2 thoughts on “Update

  1. prova att ha täcket ovanpå påslakanet, så kan du reglera under natten & bara ha täcket över halva kroppen men ändå ha lakan över hela kroppen. brukar funka för mig (tills täcket glider ned på golvet)

Kommentera

