Actionhelg


Jomen dåså.

Då har man pillat på fågelspindlar, dragit i skorpioner, kramat jätteormar, badat med en 2 meter lång alligator (och petat på den med en håv fast man inte skulle), grävt i lådor med kackerlackor och larver och slutligen vägrat att dyka med hajar. Jag befattar mig inte med hajar så är det bara. Det värsta jag gjort ever var att snorkla på Mauritius bland korallerna. Bara tanken på hajarna och muränorna gjorde att jag hade konstant total panik och hade jag sett något som var större än en clownfisk så hade jag med all säkerhet fått en kallsup och dött på stället. Samtidigt som jag lekte Steve Irwin så blev sambon skjuten, han hoppade bungy i stålmannendräkt, åkte vattenscooter, RIB-båt och bastade på bastubåt.

Sen sov vi i ett par timmar och efter det tog vi (okej då, det var jag) det sunda beslutet att bege oss till Eriksdalsbadet med 4 miljoner andra människor i stekande sol och med en svettig lilla E.

Efteråt däckade jag i soffan och kände att jag nog aldrig mer skulle orka göra någoting ytterligare i livet. I morse insåg jag att oavsett om jag orkar eller inte så måste jag gå och jobba. I’t sucks to be old.

3 thoughts on “Actionhelg

Kommentera

