Sorg


Jag fick just reda på att en kollega som väntar barn inte kommer kunna behålla det. Hon har gått halvvägs och fick reda på ultraljudet att det var fel på hjärtat. Efter ett par ultraljud och ett fostervattensprov senare står det klart att det inte blir något barn.

Det var hennes första barn och det var ett mindre mirakel att det blev till för hon ska egentligen inte kunna bli gravid.

Fy fan. FY FAN!

För 1,5 vecka sedan stod jag och försökte lugna henne när hon var nervös inför det stundande ultraljudet. Jag sa det min barnmorska sa till mig; det är bara en försvinnande liten andel av barnen som visar sig ha problem vid ultraljud. Risken är minimal.

Att jag sa så känns ju bra nu. Inte.

3 thoughts on “Sorg

  1. Åh fy fan! Vilken nattsvart jävla avgrund.

    Risken är ju minimal, det är ju så. Inte tusan kunde du veta! Men fyyy fan. Jag vill nästan kräkas när jag tänker på hur din stackars kollega och hennes man måste må nu. Mardröm.

  2. Usch va hemskt för din kollega ! 😦 Håller med Ylwa, du kunde inte ha vetat och du lugnande henne när hon behövde det. Kram

Kommentera

