Målmedveten


Av en anledning som jag inte kan gå in närmare på så gick jag in på min gamla (första) blogg och hittade ett inlägg från 2005. Där skulle man lista saker man gjort för x antal år/dagar sen osv, samt även lista saker framåt i tiden.

Under rubriken ”Om fem år..” skrev jag då följande:

Om fem år:
– Har jag träffat någon att bli gammal med.
– Har jag fått ordentlig fart på karriären.
– Har jag min egna bil.
– Bor jag stort och fint.
– Har jag fått bli pappa på ”riktigt”.
– Är jag i bra form och har ordning på mitt liv.
– Har jag skaffat den där tatueringen. (Stort glapp mellan imorgon och fem år, men förr än senare..)
Det är bara att konstatera att det nu är check på allt. Okej, boendet kan förstås bli ännu större, men det hör inte till saken. Dags att skriva ny femårsplan helt enkelt!
Kommentera

