Min frisör är på smällen


Jag ringde för att boka tid hos min frisör idag. Det var ett tag sedan kan man lugnt säga. Senast var i september och då var jag otrogen och gick till en annan frisör. Sen vågade jag inte gå till min gamla frisör förrän nu för då skulle hon ju se att jag varit någon annanstans. Liksom lukta sig till det i håret (eller kolla på hur gammal utväxten är…).

När jag var hos min frisör sist var det två veckor kvar tills jag skulle föda och jag var stor som ett hus. Min frisör hade just separerat för att hennes sambo inte ville ha barn. Hon var 30+ och kunde inte se ett liv utan barn framför sig. Jag peppade och sa att jag tyckte att det var ett bra val och att hon genom det sett till så att hon faktiskt satsat på det hon vill och önskar. Hon var väldigt ledsen och deppig men ändå trygg i att hon valt rätt. Vi befann oss på lite olika platser i livet kan man kanske säga.

Två år tidigare var det hon som var jättekär och trygg i förhållandet. Jag hade just separerat från mitt ex och mådde piss.

Idag när jag ringde och ville boka tid fick jag höra att det skulle bli svårt för att hon går på sin föräldraledighet till midsommar.

Herregud vad vindarna vänder!

Nu är jag ju så nyfiken så att jag dör. Vem ska hon ha barn med?! Är det han som inte ville ha barn eller är det en ”ny” förmåga? Sen blev jag så outsägligt glad. Glad för att hon har sett till så att hennes liv blev så som hon önskade på barnfronten.

BRA ELIN. BRA!

Kommentera

