Den underbara färden


Alltså resan till Linköping är ju ett kapitel för sig. I min villfarelse fick jag för mig att det bör vara enklare att åka tåg än vad det är att åka bil med en ettåring. Enklare för att ettåringen kan röra sig på tåg men är fastspänd i bil.

Nu vet jag hur det verkligen är. Fastspänd är the shit. Tågresan hade varit enkel om jag hade fått surra fast ettåringen med gaffatejp i stolen och om jag hade fått gaffatejpa för munnen på 11-åringen. Då hade det varit easy peasy med tågresa.

Nej förlåt mig.

Det hade varit easy peasy med gaffatejp och utan förekomsten av diarréblöjor och inget skötbord. DÅ hade det verkligen varit easy peasy.

Nej förlåt mig.

Det hade varit easy peasy med gaffatejp, avsaknad av diarré och inga barnstrumpor med intrampat diarré på.

Nej förlåt mig.

Det hade varit easy peasy med gaffatejp, avsaknad av diarré, inga bajsiga strumpor och lagom med folk på tåget. Med en överbeläggning på 500% och omöjlighet att boka sittplatser var det inte easy peasy. Annars hade det varit det.

Nej förlåt mig.

Med gaffatejp, avsaknad av diarré, inga bajsiga strumpor, ingen överbeläggning och ett tåg som det får plats med barnvagnar på hade det verkligen varit easy peasy.

Nej förlåt mig.

Med gaffatejp, avsaknad av diarré, inga bajsiga strumpor, ingen överbeläggning, plats för barnvagnar och luftkonditionering hade det verkligen varit easy peasy.

Nej men förlåt mig!

Med gaffatejp, avsaknad av diarré, inga bajsiga strumpor, ingen överbeläggning, plats för barnvagnar, luftkonditionering och utan förseningar hade det varit easy peasy!

Det enda positiva var att ungarnas biljetter kostade 5 spänn styck. Men med tanke på hur stor plats de tog, hur mycket de lät och luktade så borde deras biljetter varit minst 10 gånger dyrare än min.

När jag säger att jag inte tänker åka tåg med två barn själv igen så hoppas jag att ni tror mig för det tänker jag inte göra. EVER AGAIN!

6 thoughts on “Den underbara färden

Kommentera

