Saker om mig


Här är ett par saker ni kanske inte visste om mig. Det är saker man kan sitta och anteckna när man är på straffrättskurs och får höra om specialstraffrätt…

  • Jag träffade min blivande make och sedemera också mitt barns pappa aka Han77 när han raggade upp mig via min blogg.
  • Jag har aldrig bott i någon annan stad än Stockholm. Jag har inte ens bott i de norra delarna av Stockholm.
  • Däremot har jag rest en hel del. Jag har varit i 17 länder och 49 städer enligt min kartapplikation på facebook…
  • Jag har medverkat till att minst en lag har ändrats.
  • Jag har varit gravid två gånger. Den första gången var jag precis fyllda 15 och gjorde abort. Det har jag aldrig ångrat eller gråtit över. Den andra gången var 16 år senare och resultatet blev Lilla E.
  • Jag hade ett IQ på 156 när min skitknäppa mamma trodde att jag var ett geni och såg till så att hennes psykologpolare genomförde ett intelligenstest på mig när jag var 5 år gammal. Jag var nästan geni 😉
  • Jag kan lätt äta samma maträtt till både lunch och middag flera dagar i rad. Gärna fiskbullar.
  • Jag har blivit anhållen och misstänkt för narkotikabrott men inte dömd. Det var i sann NY-style med spanande poliser som hoppar fram ur buskar och målade bilar som plötsligt kommer tjutande med blåljus. En vild jakt ingick också.
  • Var jag skyldig till ovan nämnda brott? Ja givetvis var jag det.
  • 15 år efter anhållan gick jag förbi samma plats och den gången gick jag tillsammans med en polis och var på väg till Rikspolisstyrelsen för ett möte. Humor på hög nivå.
  • Jag minns alltid ett ansikte men aldrig ett namn.
  • Jag hade haft sex med två personer totalt den dag jag fyllde 29 år (fast fler än två gånger). Tre månader senare hade antalet utökats till åtta (eller nio?). Det står sig än idag.
  • Jag sminkar mig varje dag och ser det som helt nödvändigt för mitt välbefinnande.
  • Jag kan utan problem knyta en knut av skaftet på ett  körsbär med hjälp av enbart tungan.
  • Jag har aldrig varit kär eller förälskad i en kollega men jag har banne mig hånglat med en kollega. Minst. 
  • Jag hade bestämt mig för att aldrig gifta mig (töntigt och borgerligt) och såg mig själv som väldigt principfast. Nu ska jag gifta mig om drygt två månader.
  • Jag är inte medlem av någon kyrka.
  • Jag är feminist (om ni inte märkt det…) och skäms inte ett dugg för att kalla mig det.

Ja. Då var det kanske dags att gå hem till mitt medelklassliv och umgås med min familj, äta lite och somna i soffan mitt i tv-tittandet.

Trevlig helg!

2 thoughts on “Saker om mig

Kommentera

