Tänk efter en gång till Jenny


Nu undrar jag om Jenny Nilsson vet vad hon har gett sig in på?

Att be mig att svara på en enkät är ungefär lika smart som att rikta en pistol mot sitt huvud och trycka på avtryckaren för att undersöka om den är laddad.

Att göra enkäter, utvärdera och analysera dem är fasen en stor del av mitt jobb. Utredare, det är jag. Jag går i spinn när frågorna är felaktigt utformade så att svaren kommer att bli snedfördelade. Jag sliter mitt hår när formuleringarna är otydliga.

Jenny, vill du verkligen innerst inne att jag ska svara på din enkät?

Verkligen?

Jag gör det gärna men var förberedd på en A4 med kommentarer. För ni har väl öppna svarsalternativ också? Om inte så skapar jag mig ett eget 😀

2 thoughts on “Tänk efter en gång till Jenny

Kommentera

