On the brighter side of the moon


Vi har en helsikes massa telefonförsäljare som ringer kvällarna i ända. Sambon har gjort det till en konst att låta sur och lägga på luren inom tre sekunder. Själv väljer jag att inte ens svara i telefon.

Igår när vi precis skulle börja äta middag ringde telefonen och givetvis var det en försäljare. Jag hör sambon dra det urgamla (och i min mening fåniga): Okej men just nu är jag lite upptagen men om du ger mig ditt hemnummer så kan jag ringa upp dig hemma sen, precis som du gör med mig nu.

Efter det blir sambon tyst och jag hör vagt hur killen i andra änden pratar. Sen frågar sambon när han är hemma  och killen svarar. När han lagt på luren tar han genast upp den och ringer något nummer. Lyssnar en lång stund och lägger på.

Efter det tittar sambon på mig med stora ögon och säger:

Jag fick fasen hans hemnummer och han sa att jag kan ringa imorgon!

HAHAHAHAHAHAHAHAHA, hur kul var inte den telefonförsäljaren!? han gav ut sitt hemnummer och fick min alltid så talföre sambo att tappa tråden helt 😀

I like!

2 thoughts on “On the brighter side of the moon

  1. Det ska i ärlighetens namn sägas att det inte var en ”vanlig” telefonförsäljare, utan en kille från ett företag som heter Cerberus (http://www.coir.se/) men de har ringt en jävla massa gånger tidigare och jag börjar tröttna på dom eftersom jag får privat rådgivning gratis via jobbet.

    Det är inte okej att ringa och störa hemma på kvällstid flera gånger bara för att man vill erbjuda fri rådgivning heller, om man inte är intresserad av det.

Kommentera

