Provsmakning


Oh my god vad mycket mat vi åt igår!

Jag har fasen inte ätit så mycket och så onyttigt på snart två månader så för min del resulterade det inte i något välbefinnande alls. Snarare kände jag mig som björnen baloo med magknip.

Provsmakningen av menyer innebar att man fick hela tallrikar med varje för-, varm- och efterrätt. Alltså varje rätt var så som den skulle serveras på bröllopet sedan. Man behövde givetvis inte äta upp allt men om man skulle testa maten till olika viner så krävdes det ju ett antal tuggor från varje fat.

FEM förrätter åt vi. FEM varmrätter och FEM efterrätter. Till det prövade vi säkert 15 olika viner och vi spottade inte ut efter vi smakat 😀

När den tredje varmrätten kom in så började jag känna att det snart inte gick att få ner mer alls. Men det gjorde det. Efterrätterna gick faktiskt förvånansvärt bra att få ner.

Nu har vi i alla fall valt alla rätter, vi har prövat och valt viner till och vi har till och med kollat vart solen ligger när vi ska gifta oss. Hej överkurs.

Stället såg fortfarande helt perfekt ut och det kommer bli fantastiskt fint när sommaren kommer.

2 thoughts on “Provsmakning

Kommentera

