Segpropp


När jag tog min dagliga promenad i morse hamnade jag bakom ett par. Ett par som gick mycket långsammare än mig! De var inte äldre än mig och de såg inte överviktiga ut när man såg dem bakifrån.

Jag var så glad över att det fanns vettiga människor som går i normal takt så jag hade inte hjärta att gå om dem. De var så söta när de gick framför mig och höll varandra i handen.

Efter fem minuter svänger de in mot ett hus och det är då jag ser det.

Kvinnan är höggravid och de är på väg till Gamla stans barnmorskor för en MVC-kontroll…

Jag SUGER på att gå fort. Så är det bara.

Kommentera

