Promenader äro av ondo


Jag går från slussen till norrmalm/vasastan varje morgon numera. Helt ärligt så är det skittråkigt varenda morgon men när man väl kommit fram så känns det givetvis bra.

Det finns framförallt fyra anledningar till att jag inte är jätteförtjust:

  • Det är tidigt på morgonen och jag är trött
  • Det är kallt som satan vid slussen och mot skeppsbron
  • Jag får alltid mjölksyra i vaderna på morgonen
  • Jag får svåra prestationsbesvär av hurtiga donnor som ska gå om

Den sista punkten är fan den värsta. Jag hatar alla spattiga brudar som ska gå i 190 och gå om en. Jag hatar att gå saktare! Jag är usel som fan på att gå fort, så är det bara. På morgonen är dessutom mina ben inte vakna så jag får mjölksyra i vaderna efter 10 minuter. Då kan man definitivt inte gå jättefort och spänstigt.

På fullt allvar så kommer jag börja fälla de personer som går om mig snart. Särskilt stroppiga tjejer runt 30 som väger max 48 kilo med blont hår i hästsvans, perfekta skinnstövlar, oklanderliga kläder och en väska i armvecket.

Jag kommer tackla in dem i slottsväggen och stampa på deras smutsfria kläder. Jag är större och jag är jävligt mycket starkare just nu så dom har inte en chans.

Bara en varning. Gå INTE om tjejen som ser ut som en halt höna och som är på väg mot skeppsbron vid halv åtta på morgonen. Det kan stå er dyrt!

3 thoughts on “Promenader äro av ondo

  1. ”…tjejer runt 30 som väger max 48 kilo med blont hår i hästsvans, perfekta skinnstövlar, oklanderliga kläder och en väska i armvecket” – har inte du en nära släkting som passar in på den beskrivningen?

  2. Jo min syster ser ungefär ut så fast det är ändå inte den typen av tjejer jag pratar om. Det här är juristtjejer med pärhalsband. Min syster är mer en kombo av Pamela Anderson/Victoria Silvstedt men med ett enormt mycket större intellekt.

  3. Tycker att du är suveränt duktig iaf!

    Jag kommer att få en uppfriskande promenad till och från jobbet varje morgon på nya jobbet. Visserligen bara 15min enkel väg från tvärbanan. Kanske inte så uppfriskande med tanke på att det är nära Essingeleden. Det blir också bara tre gånger i veckan eftersom de andra två tar jag bilen till Uppsala.

    Men visst sjutton ska här promeneras… 😉

Kommentera

