Morgoninlägg


Det regnar över Hufvudstaden.

Jag känner mig lite kluven till regnet. Å ena sidan är det ett aber att bli blöt när man måste promenera långa sträckor varje dag, å andra sidan försvinner snön. Bu eller bä.

Min systers amerikanska exmake är och hälsar på i Sverige just nu. Han har desperat försökt få tillbaka henne i över tre år nu och det börjar bli lite stalkervarning. Min syster är å sin sida en jävel på att inte släppa taget om människor helt. Hon verkar gå igång på att låta alla sina exkillar få ha kvar ett litet hopp om att det ska bli dom två igen. På det sättet tror jag att hon känner att hon kan äta kakan och ha kvar den. Hon kan få bekräftelse när hon fiskar efter den men hon slipper allt annat. Ett väldigt svinigt sätt i min mening.

Det blir lite knepigt för mig när hon ena stunden ringer och beklagar sig över att exmaken tänker åka till Sverige och att hon verkligen inte vill ha med honom att göra nu samt att han får ta och bo någonstans långt bort från henne. Dagen efter ringer hon tidigt på morgonen och frågar om inte exmaken kan få låna en gammal mobil av mig medan han är här. När jag frågar vart han har valt att bo så visar det sig att han ligger i sängen bredvid henne…

Nu hade han i och för sig kommit över tidigt på morgonen för att han led av jetlag och han bor på något hotell på söder men om hon är så desperat ovillig att ha kontakt och ojar sig så ofta över hans stalkertendenser och hur patetisk han är som aldrig släpper taget så tycker jag att det är märkligt att man släpper ned människan i sin säng.

Själv hade jag aldrig i helvete delat säng med mitt ex, oavsett om det bara handlade om att dela täcke en stund. Han och jag kommer aldrig mer igen ligga i samma säng för han hade verkligen svårt att släppa taget och att göra något sådant skulle ovillkorligen väcka den björn som sover.

Jag har banne mig ofta svårt att förstå min syster.

3 thoughts on “Morgoninlägg

Kommentera

