Humörsvängningar


Jag läser min sambos inlägg om hur allt är bra just nu.

Jag har gruvligt svårt att känna igen mig. Det är en grå tisdag i mitten av mars och det regnar och är kallt ute. Den senaste veckan har känts som ett enda stort jävla vakum.  Förra veckan spenderade jag helt och hållet hemma, först eftersom Lilla E dragit på sig en rejäl jäkla förkylning, ja ni minns ju kanske mitt besök hos läkaren… När hon piggnat på sig, lagom till helgen, så var det istället min tur att bli däckad. Och det var faktiskt riktigt länge sen jag verkligen var rejält jävla dålig. Hösten har bjudit på allehanda uppsättningar förkylningar och infektioner och spyende ungar och sambos, ja det har varit en jäkla kompott av allehanda sjukligt snusk helt enkelt. Själv har jag under samma tid egentligen mest varit lite hängig. Aldrig riktigt kass. Det är sällan jag verkligen blir det nämligen.

Men nu alltså. Och inte blev det bättre efter helgen heller. Det sitter fortfarande i, det hostas upp äckliga slemmiga substanser i gröngul nyans och jag har svullna bihålor. Jag har fan aldrig haft det tidigare så det är en ny upplevelse för mig och jag gillar det inte. Och eftersom det inte verkar ge med sig så sket jag i det och åkte till jobbet idag för att försöka få något gjort istället. Med blandat resultat skall väl sägas, då de svullna bihålorna trycker på insidan av skallen och gör mig extremt grinig.

Ironiskt nog slog det mig att humöret är ganska svängigt beroende på svullnaden och hur ont det gör. Och vad heter bihålor på engelska? Just det. Sinus.

Ovan: En tydlig illustration av hur mitt humör går upp och ner och hur det är direkt kopplat till hur jag upplever mig befinna mig på olika grader i helvetet. (Kanske.)

Kommentera

