Kapitalistsvin


Förresten så måste jag säga att jag älskar vår städerska. Seriöst, jag ÄLSKAR henne och det hon gör.

Skulle hon få för sig att sluta så skulle jag ge henne nästan vad som helst för att få henne att ändra inställning.

Städerska har visat sig vara ett fantastiskt instrument för att slippa 95% av allt tjafs som småbarnsföräldrar ägnar sig åt när de är lite less på varandra. Allt är skinande rent och alla är glada.

Hej jag heter Hon76 och jag är ett kapitalistsvin som inte städar upp min egen skit. And I don’t care.

9 thoughts on “Kapitalistsvin

  1. Tre kannibaler hade fått anställning på en kommun. Chefen sa till dem första dagen: ”Nu har ni en bra lön och gratis mat i personalmatsalen – inget ätande av kollegor, ok?” Kannibalerna lovade att så inte skulle ske.

    Två veckor senare kommer chefen till dem med en bekymrad min, en städtant var försvunnen. Kannibalerna försäkrade sin oskuld och när chefen gått frågade en av kannibalerna: ”Ok, vem av er miffon åt upp städerskan?” En av de andra erkände lite skamset att det var han som gjort det.
    ”Din jävla idiot suckade den första, i två veckor har vi levt på IT-konsulter, managers och projektledare utan att någon märkt något, så måste du prompt sätta i dig städkärringen!”

  2. ”Avundsjuk” – det vanliga slagordet när de privilegierade ska försvara sina privilegier gentemot folk med vänsterideal (= rättviseideal, enligt min ödmjuka mening).

    Men visst skulle jag också vilja ha städerska. Just nu är det dock svångrem på för oss (även om jag vet att det inte ALLTID behöver vara så dyrt med städerska…om man lägger moralen åt sidan…och nej, jag är inte alltid supermoralisk).

  3. Weeeey! Jag är P_R_I_V_I_L_E_G_I_E_R_A_D!
    Coolt.

    Det blåser inte värst mycket här uppe på toppen kan jag meddela. Det är lugnt och dammfritt 😀

    jag är ganska moralisk inom många områden och mycket mindre inom andra områden. Just nu är inte detta prio ett.

    • Själv skulle jag nog kategorisera mig som funktionellt moralisk. I det här avseendet är det mest funktionellt för mig att slippa städa själv 😀

Kommentera

