Härliga Härnösand


Jaha, då sitter man på ett hotellrum i härliga Härnösand (är det deras slogan? Om inte så är den ju klockrent cheezy). Trots att jag befinner mig i hålan som gud glömde där det är nollgradigt och stockholmsslask x 700 och jag är tokförkyld så känner jag mig märkligt tillfreds med tillvaron.

Saker jag har:
mjuk säng
egen dator med uppkoppling
en miljon nedladdade avsnitt av csi på datorn
en tv
en dusch
mysbelysning

Saker jag inte har (inte här iaf):
ett gnälligt och väldigt förkylt barn
ett stökigt hem
någon som väcker mig 70 gånger per natt
middagsmatlagning
läxläsning
ovikt tvätt i torktumlaren

På något sätt känns det ganska bra här…

7 thoughts on “Härliga Härnösand

  1. sambon – Jag är på TJÄNSTERESA. Tjänsteresa räknas inte (om den inte är utomlands)!

    Tesan – Nja, så långt vill jag kanske inte gå. Skulle jag bo här hade jag blivit tvungen att hoppa i ån…

  2. hehe, ja själv har jag aldrig varit i Härnösand, men större delen av min bekantskapskrets i Uppsala kommer därifrån. Finns inga normala människor kvar där alltså 😉

  3. Hur länge stannar du? Får man komma? Ikväll är min älskade bebis gnälligare än någonsin och det är första kvällen på ensammahemmaveckan. Oh joy..

Kommentera

