På det här viset


Okej, eftersom min sambo inte verkar ha något bättre för sig än att först svara mig i mail att hon har skitmycket att göra och ber mig ringa för att fixa saker, så att hon under tiden kan spotta ur sig inlägg i bloggen och sen klaga på att jag inte skriver något.. så ska jag avsätta lite dyrbar tid till att skriva ett inlägg jag med då.

Börja jobba gör ju liksom att man inte riktigt har lika mycket ledig tid som man hade förut. Hela den här veckan har jag till exempel funderat på när jag ska få tid att åka förbi Svenska Bil och fixa ett lackstift, samt komma iväg till en lämplig butik (Biltema?) och hitta ett skydd för ryggstödet i baksätet från skitiga skor när Lilla E sitter där bak med skorna på. Tänkte även titta mig om efter en textiltvätt för att fräscha upp bilen lite. Men med lämning på dagis på morgonen, och hämtning på eftermiddagen och middag att fixa, jobb att sköta och lite allt möjligt, så är det plötsligt inte så jäkla mycket tid över till nöje längre. Det där kan man ju bli lite lätt uppgiven av ibland, men det är ingen idé, för det får bara effekten av att man är vaken för sent och är trött nästa dag och då blir den där tiden mellan kl tre när man ska skynda sig hem till kl sex när maten senast måste vara klar en lång utdragen pina. Särskilt om man även ska få en obstinat stora M att göra läxor, plocka undan sina kläder och all annan skit hon sprider omkring sig, göra sig i ordning och komma iväg till innebandyträning/ridning eller vad det nu kan tänkas vara samtidigt. Ibland orkar man helt enkelt inte.

Lilla E däremot, hon öser på i alla lägen. Efter inskolning och två veckor på dagis så har hon nu från att ha tyckt att sked är en rolig grej att vifta med, lärt sig att äta helt själv. Hon härmar allt man säger, och gör, blir mer och mer begriplig för varje dag som går, kramas och pussas massor, och nu senast så utöver att se grymt plågad och ansträngd ut, senast imorse, så pekar hon även på blöjan och säger nåt som faktiskt låter som ”böja” som för att förklara att det är dags att byta när den är färdigskiten. Ganska fascinerande faktiskt, och det känns som att det inte är så långt kvar till pott-träningen, eller? När börjar man sånt egentligen? Hon ropar på mamma och pappa hela tiden numer och är alltjämt en jävligt glad skit som sover åt helvete för dåligt på nätterna.

För egen del hann jag vara på jobbet i två hela veckor innan det var dags för omorganisation, så nu ska jag få ny chef igen, vilket säkert blir alldeles utmärkt, även om min nuvarande chef är toppen på alla sätt, och jag ska även få lite nya spännande arbetsuppgifter som nog innebär utökat ansvar.

Förhoppningsvis har vi nu även spikat ytterligare en viktig bit till bröllopsdagen med hjälp av solen (och några mail och telefonsamtal) och det känns som att bitarna börjar falla på plats.

Nej, om man skulle ta och sätta på sig lurarna och skriva rent några mötesprotokoll innan det är dags att åka hemåt tro. Ja, så får det bli…

Har ni förresten tänkt på att sambon min verkar ha slutat helt att tagga sina inlägg i kategorier? Jävligt slött tycker jag.

2 thoughts on “På det här viset

Kommentera

