Färgschema


Åh vilken grymt skön känsla det är när man skrivit klart det sista avsnittet i sin rapport! På en fredag till råga på allt. Nu är nästan bara det roliga kvar. Att låta externa forskare läsa och kommentera den, att få den tryckt och att kommunicera resultaten med andra myndigheter och press.

Aaaaah.

Jag utvärderar saker. Jag är en utvärderare helt enkelt. Något som har slagit mig är att jag aldrig har utvärderat något som visat sig fungerar bra. Inte den här gången heller. Jag tror att jag börjar få en stämpel på mig; får verksamheten mig som utvärderare så är den körd. Jag far fram som röda faran och på något sätt är det ganska sant. Jag är farlig och jag är röd och det jag utvärderar är allt som oftast väldigt blått.

Kommentera

