Back to work


Okej, så imorgon är det alltså dags för slappot, dvs jag själv, att sluta soffa mig och pallra mig tillbaka till jobbet. Återigen ska man prestera och leverera och allt det där… Känns ärligt talat måttligt roande och jag kan absolut förstå att vissa blir bekväma av att lalla omkring hemma alldeles för länge.

Jag pratade med min chef i torsdags, och stämde av läget, han ville kolla att inskolningen flöt på och mina möjligheter att komma in på måndag.. ni förstår vilken sjysst chef man har då va? Sen har jag nu också dealen att jag kan välja att jobba hemifrån lite när jag vill egentligen, så länge jag får jobbet gjort, så nu blir det lite grundkoll på morgonen, dagislämning, åka in till jobbet, glida runt lagom många timmar, sen hemåt via dagis, fixa käk och god knows what, för att sen antagligen fixa lite mer med jobbet. Funkar det som jag tänker mig kommer det helt klart att vara en sweet och fin setup, men jag kan mycket väl tänka mig att det kan bli körigt värre vissa dagar och ja.. vi får väl se hur det blir med vardagsbalansen helt enkelt.

Det enda man kan vara säker på är att det nu kommer bli andra bullar!

Kommentera

