Jag vill också skriva lista…


01. Stänger du av mobilen när du sover?
Näää, den är min väckarklocka

02. Vem såg dig senast naken?
Hm, svårt. Det var nog kollegan i rummet bredvid. Han tyckte att vi kunde köra en snabbis innan morgonfikat för att vakna till ordentligt. Fast jag var fasen inte helt naken då så jag vet inte om det räknas. Nä, jag får nog säga blivande maken ändå.

03. Hur såg du ut på högstadiet?
Innan nian hade jag glasögon och var ganska töntig men sommaren till nian hände det massor jag fick linser och blev snabbt übercool. Jag hängde med de farligaste av de farliga, jag skaffade mig en mycket äldre pojkvän, började röka och gick på krogen.

04. Hur kommer du se ut om tjugo år?
I den här takten så kommer jag se ganska sliten ut. Sliten men snygg.

05. Hur var du på dagis?
Jag var nog en rätt harmonisk unge. Jag hade mina bästa kompisar och älskade att sitta och läsa (från att jag var fyra i alla fall)

06. Hur är du att ha som arbetskamrat?
I see you! Jag har koll på allt som händer. ALLT. 

 07. Har du celluliter?
Jajjemen. Ibland när alla skålar är i disken brukar blivande maken använda dem till att äta glass ur på kvällen.

08. Biter du på naglarna?
Nej, har aldrig förstått poängen med det. Man blir ju inte mätt och inte är det sött heller.

09. Har du något handikapp?
Jag ser faktiskt inte ett skit utan mina linser. Slå en närsynthet på minus 8 om ni kan!

10. Är du rädd för att få hängbröst?
Jag skulle säga att mina är i riskzon för att kvala in som hängbröst efter aminingen. Tyvärr. Allt ät väl relativt. Mina fixade penntestet innan amning men inte efter, alltså har jag hängbröst och ja, jag är rädd för det.

11. Tror du att gud är en man eller en kvinna?
Gud? Vilken av alla påhittade gudar åsyftas?

12. Svär du?
För ofta.

13. Är du trevlig mot Jehovas Vittnen?
Sambons senaste reaktion när han öppnade dörren och en liten man från Jehovas stod utan för och sa; Hej jag heter Raymond. var att ilsket utropa; MEN FÖR I HELVETE. och sen slängde han igen dörren. Så gör inte jag.

14. Hur homo är du på en skala 1 – 10?
Har inte testat sex med en tjej men skulle kunna testa om andan faller på. Jag tycker dock inte att enbart sexet är det som definierar ens sexualitet. Jag har aldrig blivit kär eller romantiskt intresserad av en kvinna och därför måste jag nog ändå kategorisera mig som hetero. Sambon är mer heteronormativ och menar att jag är bisexuell om jag kan tänka mig sex med en kvinna. So be it. Jag säger 3.

15. Tror du på utomjordningar?
Gröna män på Mars, nej. Liv någonstans i universum, tja vad vet jag?

16. Om du var tvungen att välja en maträtt som du måste äta varje dag livet ut, vad väljer du?
Fiskbullar med potatis och massa sallad till. Mmm. Jag skojar inte.

17. Vilken mat är den största missen att bjuda dig på?
Skaldjur, rå fisk eller fisk som har rå konsistens t.ex. sill, selleri och pepparrot alt. wasabi. Saker som är rökta är jävligt äckligt också. Och salami. Egentligen all korv som inte är prinskorv, grillkorv eller falukorv. Kålrot är fan äckligt. Fläsk också. Alltså…vill man vara säker så ger man mig vegetariskt fast utan de äckliga grönsakerna i.

18. Har du blivit arresterad?
Jajjemen. KNARK rörde det sig om. Sug på den (eller rök, your choise)

19. Ljuger du?
Det gör jag. Bra på det är jag också. 

20. Har du kysst en polis?
In my dreams… Jag hann inte hångla av mig med en polis innan blivande maken kom och förstörde allt genom att locka in mig i ett monogamt förhållande. Fan också…

21. Är du rädd för Securitasvakter?
HA HA HA HA HA HA HA!

22. Har du någonting att dölja?
Mer än de flesta tror och vet.

23. Vad har du på din nyckelknippa?
Eh, nycklar.

24. Är du / har du varit gift?
Nä, men går allt som det ska så är jag gift i augusti i år. Går inte saker som det ska så har jag sexat med en polis innan augusti i år.

25. Skulle du gå upp klockan tre på natten för att hämta pojkvännen från krogen?
Aldrig i helvete. Kan han inte gå själv så får han ta en taxi och kan han gå så förstår jag inte problemet med att ta sig hem utan assistans. Jag förväntar mig inte att bli hämtad själv heller. Har man kunnat gå ut får man också ta sig hem.

26. Kan du laga cyklar?
Det skulle jag inte påstå. Inte vill jag lära mig heller.

27. Kan du fixa med bilar?
Det skulle jag verkligen inte påstå. Men jag kan säkert lära mig. Jag kan säkert bli skitbra på det.

28. Brukar du köra om?
Utan körkort eller ens grundläggande kunskaper om hur man startar en bil? Näe.

29. Kan du baka bröd?
Ja, men jag är inte så förtjust i bröd så jag satt senast igår och letade efter ett bra recept på gott bröd. Det får inte vara för grovt, inte för smuligt, inte för torrt och inte ha en mjuk yta. Knapriga kanter är the shit. Sen får det inte vara ett bröd som man måste ha brödform till för det orkar jag inte köpa. Det får inte vara så där kavringsäckligt heller.

30. Vet du hur man frostar av en frys?
Lätt. Man stänger av den, ställer ut alla grejer på balkongen (på vintern) och ställer en balja framför frysen som vattnet kan rinna ut i.

31. Vilken tv-serie skulle du helst leva i?
Entourage.

Listan är snodd av Nini

2 thoughts on “Jag vill också skriva lista…

Kommentera

