Ring


Eftersom sambon redan slagit in på den materialistiska sidan idag, så hakar jag väl på…

Hämtade ut min ring för någon dag sen, och håller som bäst på att vänja mig. Men lite oväntade frågor dyker ju upp utöver de mer uppenbara som t ex om inskription.

Jag har aldrig haft en ring tidigare i hela mitt liv, så hur funkar det? Är det ring på ALLTID? Eller tar man av sig den när man.. lagar mat? Tvättar händerna? Duschar? Tränar?

Och om man tar av sig den… var lägger man den då så man inte glömmer den? Särskilt om man tränar och ska duscha och inte är hemma.

Och om man inte tar av sig den, blir det inte äckligt? Avlagringar på undersidan? Känns det inte konstigt när man ska torka sig om händerna och det är blött under?

Och om man tar av sig den, hur kommer ens finger se ut om några år då? Den sitter ju ganska precis och jag får ta i rätt bra för att gneta loss min, särskilt över knogen. Har svårt att se att den kommer må så jäkla hanky panky efter att ha fått ringen dragen över sig ett par miljoner gånger om några år. Jag menar.. om man bara räknar med toabesök och dusch och nån gång till kanske, så blir det ändå… 5-10 gånger om dagen. Det är ca 1500-3000 gånger per år, och man ska ha den hela livet…

Så, hur gör man?

Något som jag däremot fått höra är att det ska vara särdeles intressant att gå på krogen numer, är det en myt eller stämmer det tro att man som kille blir mer intressant med en ring på fingret? Sambon tyckte iaf att det finns viss poäng i tanken bakom det hela, (om att man är så pass bra att någon vill ha en för sig själv och därmed värd att satsa på..) och påpekade också snabbt att det kändes ganska bra att se ringen sitta där, som ett tecken på att jag var ”hennes”. Jag hörde plötsligt i samma ögonblick ett svagt viskande som kan ha varit vinddraget, men som lät misstänkt likt ett väsande ”my preciousssss….” men det var säkert bara inbillning eller livlig fantasi från min sida.

Den funkar hursomhelst jäkligt bra att dunka takten mot ratten med när man kör bil.

big_20080604102622230-5

6 thoughts on “Ring

  1. Inte fan behöver du ta av dig den hela tiden!

    Det räcker väl när du ska sova, om ens då. Dessutom är det över knogen som ringen sitter tajt och inte runt fingret så att det blir blött bör nog inte vara något problem.

    Känns det jobbigt kan du få tatuera in en ring…
    >:-D

  2. Du vill ju att jag ska ha på mig den jämt så alla ser att jag är tagen. Av dig. När jag sover finns ingen anledning alls att ta av den, då stör den ju ingenting!

  3. Jag har varit ringmärkt sedan maj 2006. Har i stort sett haft på mig ringen varje minut sedan dess. Blir inget äckligt alls. Men min ring sitter inte åt jättehårt heller. Fingret är nämligen smalare där ringen sitter än tjockleken på fingerknogen (eller vad den kallas).

  4. Japp den sitter på jämt. Torkar under gör man genom att flytta ringen lite fram och tillbaka, och så gör man på samma sätt när man tvättar händerna. Det lilla trixet lär du dig snart. 🙂

    Och nej den ska inte av på av på av på av på.. ja du fattar. Den ska av om du t ex knådar deg eller kladdar ner hela fingrarna med kyckling eller rensar avloppet utan handskar. All annan tid ska den va på. Det är enda sättet att vänja sig..

    Är det de ringarna ni ska ha? Vi har också ringar från schalins 😀

  5. Okej. Så den stannar på helt enkelt..

    Och ja Ylwa, det är just den där modellen jag har. Blivande frugan har en liknande modell men inte en Schalins utan något gubben i butiken syr ihop själv, om jag fattade det hela rätt…

Kommentera

