Jobbvila


Oh my, man kunde bli mer förkyld tydligen.

Att mina kollegor tittade förfärat på mig och flyttade sig längre bort under morgonfikat säger det mesta.

Frågan är då vad jag gör på jobbet? Dels har jag en presentation imorgon som jag inte slipper ifrån om jag så skulle vara döende, dels vettefan om det är lugnare hemma med en förkyld ettåring och en kräksjuk 11-åring. Då är det nog lugnare och skönare på jobbet. Jag kan surfa ostört, ta mig en tur ner till massagestolen eller sätta mig i min svindyra vilstol och blunda medan jag sippar på lite rykande té. Framför allt framstår jag som väldigt stoisk som gått till jobbet.

Det är skönt att gå till jobbet och vila upp sig helt enkelt.

One thought on “Jobbvila

Kommentera

