Lämnad


Så har jag då lämnat lilla E på dagis själv en stund för första gången. Inskolningsveckan har gått finfint hittills, hon gillar läget, och far runt och lajar med prylar mest hela tiden och tittar till mig lite då och då. Jag har medvetet försökt hålla mig lite på avstånd så hon ska kunna ägna sig åt de andra kidsen och leksakerna istället för att hänga på mig, och jag tror det har funkat bra. Största ”oron” jag har är egentligen över lunchen. Lilla E som slevar i sig närmast ostoppbara mängder mat har varit väldigt avig med ätandet på dagis, och jiddrat en hel del och ätit väldigt lite. Nu ska hon dessutom samsas med uppmärksamheten från andra, och jag undrar i mitt stilla sinne hur hon ska få i sig någon mat alls.. Just därför ska jag nu bege mig tillbaka till dagis, eftersom lunchen börjar om en sisådär en kvart, och spionera på den lilla rackaren från ett rum en bit bort.

Men oavsett hur trygg man är med att sin lilla älskling är en kavat brud som vågar ta för sig, och man försöker intala sig att det är huuuur luuuugnt som helst, så nog högg det till lite i bröstet när hon insåg att hon skulle stanna kvar och jag gick. Så jag fick skynda mig ut och svälja en extra gång, och intalandes mig själv att det går bra, det här fixar hon, sluta fjanta dig.. 😀 Och det tror jag faktiskt hon gör, de har ju inte behövt ringa från dagis den senaste timmen över att hon är otröstlig åtminstone…

Kommentera

