Fixa och trixa


Oh my vad man kan låta deppig i ett inlägg. Jag känner mig lite som en drama queen när jag läser om inlägget nedan. Visst stämmer det att jag är trött och lite less på att jag har så mycket att göra men som med så mycket annat med mig så ändras saker väldigt fort. På gott och ont. Jag är sällan arg länge och jag har aldrig känt mig deppig någon längre period. Å andra sidan ledsnar jag på saker väldigt fort och har ganska lite tålamod när jag behöver vänta på något. Uttrycket ”den som väntar på något gott…” är  inte alls är applicerbart på mitt liv. Jag väntar inte. Jag fixar det NU.

Nu har jag sovit ganska bra två nätter och haft en sambo som fixat och trixat hemma så att jag kan softa på kvällen och idag känns det rätt bra faktiskt.

Jag har jobbet under ganska bra kontroll och Lilla E har sovit helt okej de senaste två nätterna så fortsätter hon med det under helgen är det ingen fara för mitt välbefinnande när jag är själv och sambon är på landet. När man, som vi, har två barn hemma allt som oftast så är det oerhört sällan som man är helt ensam hemma en kväll. Än mindre en helgkväll.

Hade ni förklarat för mig för fem år sedan att jag oerhört sällan skulle få vara hemma ensam så hade jag mått fysiskt illa. Min tid hemma själv var mitt livselexir och jag kunde inte tänka mig ett liv utan den tiden. När jag träffade Lilla E:s pappa så tyckte han ofta att jag var knepig som kunde sitta hemma själv så länge och sen kunde jag  inte redovisa vad jag pysslat med. Jag sa alltid att jag ”fixade med grejer” hemma när jag var själv. Jag kunde med lätthet vandra omkring hemma och bara vara i timmar utan att tycka att det var det minsta jobbigt eller tråkigt. Tiden bara flöt iväg.

Nu är det andra tider. Annat liv andra vanor.

I helgen ska jag se till så att minst en kväll ska vara ensamtid (i och för sig med ett sovande barn hemma men ändå) och då ska jag verkligen gå omkring och FIXA MED GREJER.

Kommentera

