Suckarnas dal


Jag börjar känna mig lite oroad över mig själv och min status.

Vanligtvis har jag väldigt bra koll på aktiviteter och datum men nu är jag helt lost. jag minns ingenting och det spelar ingen roll om jag skriver upp det för jag glömmer bort att titta efter vad jag skrivit upp. Jag har skitsvårt att planera och disponera tid och är konstant jättetrött. Trots att jag är så trött så sover jag väldigt dåligt på natten. Det är än för varmt, än för kallt och sambon kutar upp och ner ur sängen för att stoppa om Lilla E som vaknar. I helgen ska sambon till landet och jag ska vara ensam hemma med Lilla E. Redan nu bävar jag. Hon är som ett frimärke på mig när vi är hemma själva och gnäller konstant. Sen kommer jag ju få gå upp på natten och inte ha någon avlastning alls. Det jobbiga är att efter den helgen har jag en förbannat jobbig arbetsvecka där jag måste förbereda presentationer, skriva färdigt manus och åka på jobbresor.

Jag förstår inte hur jag ska orka…

Lilla E börjar på dagis nästa vecka också. Vi var och hälsade på igår och det var verkligen under all kritik. Så fruktansvärt dåliga lokaler och uteplats (lerpöl på ca 30 kvm) har jag sällan sett. Deras kuddrum var i ett gammalt badrum (det är ett gammalt äldreboende) som knappt var ombyggt. Våtrumstapeer och en duschstång som fortfarande var kvar… Hennes småbarnsavdelning har ETT rum på max 15 kvm som 14 barn ska husera i och alla avdelningar äter tillsammans i en stor matsal där man inte har lagat maten själva utan får den från en skola i närheten. Mmmm mumsig skolmat… Tjejen som visade oss runt såg uppriktigt beklagande ut när hon visade rummen. Det kändes lagom förtroendeingivande.

Jag orkar inte ens oroa mig för vi har inget val. Det är vad som finns att tillgå just nu. Hoppas bara att hon får plats på det dagis vi valt till sommaren för då ska jag med glädje byta blixtsnabbt.

3 thoughts on “Suckarnas dal

  1. Strippstång i kuddrummet?! Snajsigt.. 😉 Näe men allvarligt så verkar det som dagis i många fall blir en förvaringsplats för barn. Jäkligt trist! Vi har redan ställt J i dagiskö till två fina dagis på gångavstånd hemifrån. Får vi inte plats på något av dem till hösten så vette fasen.. Då får någon av oss vara föräldraledig längre ”helt enkelt”!

    Tröttheten är inget kul. Vad sa graviditetstestet förresten? 😉

  2. Du kanske ska ta lite prover… förutom gravtest? 😉

    Jag gick till doktorn efter 3 missade frisörbesök och två läkarbesök – otroligt pinsamt, men var såå trött o bara glömde allt. Visade på lågt järnvärde och shit vilken skillnad det blev med lite piller.

    Lycka till med dagiset!

  3. Ylva och Vera – No worries, jag är inte gravid (tack och lov!). Däremot tror jag att jag ska försöka pilla i mig lite järntabletter för det är inte omöjligt att järnvärdet är boven. Det är värt ett försök iaf. Sen har sambon försökt vara jättesnäll och underlättat så mycket han kan så redan idag känns det faktiskt bättre 🙂

    Ang. dagis så är vi rätt säkra på att vi får plats på favvostället redan till sommaren och E är så liten så jag tror inte hon far jätteilla av lite risiga lokaler i ett par månader. Så länge personalen är bra mot henne så går det säker finfint. Vi ställde henne i kö i maj så jag är lite förvånad att det var så svårt med plats 10 månader efteråt.

Kommentera

