Snoppmannen och andra otippade män i mitt liv


Jaha.

När jag lyfte luren här på jobbet, för vad som nu känns som en evighet sen, så hörde jag en mycket välbekant röst. En röst som förvånade mig ganska mycket. Särskilt som det inte känns som att det var länge sedan jag skrev detta –> X

Han bad så hemskt mycket om ursäkt och förklarade att utskällningen jag fick var väldigt dum från hans sida. Jag förklarade att det hade han jävligt rätt i.

Efter det var det en massa frågor om familjen (inte min blivande make givetvis utan om min mamma, pappa, syster, faster, morbror, kusin, dotter and so on). Det var även en enormt lång utläggning om att han öppnat ett café ungefär 200 meter från där vi (INTE han och jag) ska gifta oss i sommar… Trots att jag jobbar inom rättsväsendet fick jag höra utläggningar om hur han mutat än den ena, än den andra för att fixa tillståndet.

Själv höll jag knäpptyst om att vi ska gifta oss där i sommar. Jag höll till och med knäpptyst om faktumet att vi ska gifta oss. Jag och exet delar inte liv längre och efter insikten om hans uppenbart labila känsloliv så delar jag inte gärna med mig av information om mitt liv. Helt ärligt så känns det som att han skulle besudla min känsla för bröllopet om han pratade om det. Jag vill inte heller riskera att få oväntat och ovälkommet besök där.

Sen måste jag erkänna att oavsett hur hård jag låter när jag skriver om samtalet så är det oundvikligen så att det är väldigt lätt att prata länge med någon man känt mer än halva sitt liv. Någonstnas blir det ändå lättsamt och enkelt och han är en väldigt skrattglad person så helt dåligt var det ändå inte.

Efter det ringde det en person som heter ett slangord för ”snopp” i efternamn… Vilket slangordet är säger jag inte för då röjer jag hans identitet. Det är i alla fall roligt när han presenterar sig med enbart efternamnet 😀

Kommentera

