Agenda


Livet har sin gilla gång kan man nog säga just nu.

Allt lunkar på och inget dramatiskt är på G. Tråkigt säger kanske vissa, jävligt skönt säger jag. Vi har haft det tillräckligt dramatiskt senaste året. Jag tror att det är nog för minst ett par år framöver faktiskt. Det jag saknar just nu är att på något litet sätt få tillbaka en del av det vuxenliv som jag hade innan Lilla E. Jag vill gå ut mer, dricka lite mer drinkar och definitivt dansa mer. Jag vill faktiskt se till så att jag träffar mina kompisar mer. Det är ett helvete att hålla alla kompisrelationer levande med en bebis och när bebisen börjar bli barn så är det ett helvete ändå för då måste man skynda sig hem efter jobbet hela jädra tiden och på helgen är man plötsligt väldigt trött och lat. Jag har lovat att ringa en kompis som har det lite svårt just nu i tre dagar och jag har fan inte lyckats hitta en ledig halvtimme! Det är sant. Jag känner mig som ett megasvin Nini men du ska veta att jag har tänkt på dig hela tiden.

Jag tror att jag generellt sett måste ta och skärpa till mig. Det är dags att ta tag i ett antal saker som jag känner mig mindre nöjd med. Jag måste verkligen underhålla alla kompisrelationer. Jag uppskattar mina vänner oerhört och det måste dom få känna då och då. Jag måste fan bli bättre på att uppskatta sambon och sluta vara trött hela tiden. Han behöver mer pussar och närhet tycker jag. Det förtjänar han. Slutligen så måste jag verkligen ta tag i min kondition och vikt. Jag mår inte bra som det är nu och jag känner mig inte det minsta vacker eller knappt ens söt. Skitsamma vad andra tycker. JAG vill tycka att jag är fin, och det har jag gjort merparten av mitt liv men inte nu. Nu har det gått utför med hela mig och jag vill inte börja på ett megaminus när vi bestämmer oss för att göra fler barn. Min kropp kommer inte palla.

Japp, det är agendan det närmsta halvåret.

Kommentera

