Post-Jul


Jul hit och jul dit. Det är fan soft med jul. Våran blev iaf alldeles utmärkt. Shitloads med mat och alla nöjda och glada. Sjyssta paket, god mat, nubben tog slut till sista droppen, så även whiskyn (damn!) och Burn after reading som avslutning på kvällen var en utmärkt idé eftersom det var en riktigt bra film. Igår vart det mer slappande och jag tror att tv-jäveln börjat packa ihop för helt plötsligt började det surra onaturligt mycket och en snabbare undersökning visade att det var nåt med bilden på TV:n, för den surrar vid vissa bildlägen och inställningar. Kan ju bara hoppas att jag får en ny för samma pris, för det har sjunkit en del på 6 månader och modellen jag har idag finns inte längre inne… Surt att behöva bli av med tv:n ett antal dagar igen dock… Och idag blir det väl en aningens mer aktiv dag skulle jag tro. Började med att ta oss ut medans det fortfarande var ljust så att inte Lilla E ska drabbas av skörbjugg eller förvandlas till Gollum av att sitta inne i mörkret hela dagarna. Det slutade med en mycket trött liten tjej som inte riktigt orkade äta upp allt till lunch..

Eftersom det är annandagen så är det massor med sport, för min del främst engelsk fotboll såklart. Men först ska jag skjutsa brorsan till Skavsta för han ska till Prag några dagar och får därför passa på att inhandla ny Whisky till mig. Vilken tajming man kan ha! Sen kommer sambons syrra till kvällen och vi ska passa på att gå på bio alldeles själva. Värsta grejen asså… Vi hoppas och tror att det ska funka finfint med Lilla E, och förhoppningsvis blir det en extra knuff i rätt riktning för alla så att syrran kommer oftare och vi får en jättebra barnvakt så vi kan komma iväg själva oftare.

4 thoughts on “Post-Jul

  1. Jag lät precis lilla fröken Hanger se videon m lilla E. Resulterade i stora leenden och glädjetjut. Oklart dock om hon blev glad av att se lilla E eller om hon skrattade åt henne… 😉

Kommentera

