Dan före dan före dan


Ärligt talat orkade jag inte riktigt tänka efter ordentligt, men en snabb eftertanke gav vid hand att det idag borde vara som ovan. Eller? Spela roll.

Det är bara att konstatera att det är jävligt passande för julstressen att vara föräldraledig. Jag har därmed kunnat glida runt i några veckor nu och handla saker på erbjudande och köpa julklappar innan rusningstid på dagarna innan sista veckan. Så till den milda grad att när jag stack iväg en sväng imorse med Lilla E och kompletterade det sista var det nästan svårt att komma på, för vi försökte båda två klura men kom inte fram till särskilt mycket som saknades. Sambon ringde sin mamma och stämde av med vad de tar med sig, och kombinerat med vad jag bett de andra att ta med sig så är det bara att konstatera att det är söndag, och därefter två lediga dagar, och vi har såvitt vi kan komma på allt klart. Det känns nästan overkligt…

Okej, så granen ska upp, (ooohhh, det ska bli så spännande, den är helt sjukt grym!) och en del julklappar ska slås in och det ska rullas köttbullar. Men två hela dagar… shit, det måste vara ett osannolikt läge. Bara till att njuta då, lufsa omkring i myspyskläder och käka lussebullar i dagarna två…

Nu ska vi se om jag kan få sambon att hajja att hon ska slita sig från köksbordet och söndagstidningen eftersom lilla E sover för dagen och vi har ca två timmar för oss själva..

2 thoughts on “Dan före dan före dan

  1. Jag kämpade också med just ”dan före dan” och gav upp. Jag tror vi har samma… och rätt.

    Jag har, till skillnad från er, inte hunnit med ett jävla skit! Bara därför, och för att jag jobbar julafton, tänker jag bojkotta hela julen i år.

Kommentera

