Prettopruttig


Medan blivande maken blir kissad på (kinky) jobbar jag som tokig.

I ett svagt ögonblick lovade jag min chef ett manus idag och det har ju inneburit att perfektionisten i mig fått frispel. Herregud vad man kan hitta fel och brister när man lusläser sin egen text. Det är ångestframkallande att se hur taffligt man uttrycker sig och skrämmande att man kanske hade missat det och lämnat in det till chefen…

I helgen ska jag i alla fall försöka umgås med mitt hejdlöst fina barn som har blivit en otroligt cool unge de senaste månaderna. Skittuff och jättemodig (om det inte handlar om dammsugaren eller storasysters barbiebil som tydligen är stora monster som kan äta upp en).

Imorgon blir det finglögg i en niorummare på en av stadens absolut mest fashionabla adresser och på söndag hoppas jag att vi hinner med konstfacks julmarknad efter vårt afternoon tea på ett hotell i Gamla stan.

Herregud, har man blivit vuxen och skitnödig eller vad?!

Jag hade skämts över mig själv om jag hade sett det här helgupplägget för 15 år sedan. 

BAJEN, BÄRS OCH RAKADE BRUDAR!

Eller nåt sånt…

Nu känns det lite bättre.

8 thoughts on “Prettopruttig

  1. Aha, så det är därför hon har spanat in M?? Här är det ju bara han som får använda den. Blir helt skogstokig annars.
    Men det är helt ok med mig. Han kör ju även under soffan. Det är mer än vad maken gör. 😉

  2. Även Kusinen ska försöka hinna med Konstfacks julmarknad, vem vet ni kanske krockar där. Själv ska jag hem till kollegan L (ensam) och höra det senaste skvallret från hennes liv.

    Måste tydligen hitta nåt High School Musical 3-inspirerat att ha med som pressy också 😕

  3. Det är inte för inte som jag lägger ut massa pengar på speciella rakblad…

    Det räknas inte som barnarbete om barnet inte får betalt tror jag… (Då är det slaveri 😉 )

Kommentera

