Barry Borgmästare


Då kör vi igång med en rejäl förkylning då! Nu var det väl ändå någon vecka sedan hela familjen låg däckade i magsjuka. Mitt huvud känns som om det innehåller äppelmos, ögonen svider och halsen är väldigt tjock. Allt är som det ska helt enkelt.

Jag har hittat stället som vi ska gifta oss på (eller i alla fall ha festen) och har preliminärbokat det till den 1 augusti. Nu kollar jag vigselförättare och har fastnat för Tasso Stafilidis. Hoppas att blivande maken kan tänka sig en vänstervriden HBT-person. Kan han inte det är han nog inte mycket giftasmaterial känner jag.

Annars kan man vigas av Lars Werner…fast där går nog min gräns också. Jag är inte säker men jag tror även att jag har en släkting (eller om han bara är polare med mina päron) som är borgerlig vigselförrättare. Barry heter han och är väldigt rolig. Han är före detta sjöman och sotare, och var ordförande i Stadsfullmäktige Stockholm. Det betyder att han faktiskt i praktiken var Stockholms borgmästare! Ja, jag kan tänka mig Barry om det inte blir Tasso.

UPDATE

Nu har jag kollat med min mamma och Barry är deras polare. Deras väldigt bra polare. Hon blev eld och lågor när jag sa att jag funderade på honom som vigselförrättare och förklarade att han GENAST kommer ställa upp. Mamma ville ringa honom på studs men jag förklarade att detta inte är förankrat någonstans så hon får ge sig till tåls. Sen kan Barry tydligen berätta massor om hur mycket sprit sjömän dricker när dom är ute på de sju haven. Låter…kul?

Vad säger du blivande make? Ska vi vigas av Stockholms förra borgmästare som också varit sjöman?

P.S. Han är sosse om du undrar.

2 thoughts on “Barry Borgmästare

Kommentera

