Metrosexuell?


På tunnelbanan imorse satt jag mitt emot en man och hans dotter. Mannen var relativt grovhuggen och såg rätt mycket ut som en hantverkare (hur man nu kan se det). Han satt och klappade sin dotter på handen och när jag registrerade det så såg jag samtidigt att han hade väldigt kraftiga händer som var så där spruckna och grova som händer blir när man jobbar mycket med dem.

Han hade alltså grova spruckna händer och nedbitna naglar….med rosa nagellack på!

Ett metallicfärgat babyrosa nagellack prydde varenda nagel. Det var lite avskavt men det kanske inte var så konstigt med tanke på hur resten av händerna såg ut.

Det var rätt sött, men lite speciellt.

3 thoughts on “Metrosexuell?

  1. Jag tror att lilltjejen och pappan lekt tillsammans och att hon ville måla pappas naglar. Sen fick han inte ta bort det för då hade hon fått ett utbrott. Tjejer kan få det ibland. (har jag hört)…

  2. Ja det tänkte jag också men sen kom jag fram till att det var en rätt trist förklaring så jag satt och hoppades att han nog ändå var lite transa.

    Det här nagellacket såg ut att ha suttit i ett par dagar iaf och det var väldigt bra målat. Lilltjejen var inte äldre än max 7 år så hon kan fasen inte ha fixat att måla så där bra.

    man hinner fundera en massa som du märker…

  3. En nageltjej som jag pratade med förut berättade för mig att hon hade en man som kom in och gjorde manikyr och han ville ha illrosa nagellack som avslutning.

    Hon tyckte det var creepy. Jag tyckte det var humor.
    Själv har jag rosalila glittriga flakes på mina naglar 😀

Kommentera

