Inblick i en stressad småbarnsförälders liv


Undra om jag börjar få magkatarr…

Varje gång jag har ätit något så mår jag illa en lång stund efteråt. Varenda jädra gång!

Jag har aldrig haft magkatarr förut så jag vet inte riktigt hur det känns men jag vet att man kan må illa efter man ätit. När jag tänker på min stressnivå så är den väldigt hög just nu och det har den varit en längre tid.

När sambons mamma var väldigt dålig så försökte jag ta hand om så mycket jag kunde hemma så att han skulle orka. Samma sak inför förhandlingen med Stora M:s mamma. Båda dom sakerna var ju rätt stressande och jobbiga i sig. Döden, rättegångar och begravningar är inga softa saker.

Jag har väldigt väldigt mycket att göra på jobbet och ska ha ett grovmanus klart om ungefär två veckor. Det ska redovisas för en massa länspolismästare och andra chefer om tre veckor. Samtidigt ska jag styra upp en enorm arbetsmiljöenkät, ha 800 möten per vecka, ha julfest, releasfest och fixa en mall för projektplanering. 

Vi planerar ett bröllop och måste hitta ringar. Jag försöker desperat hinna träffa alla kompisar som jag aldrig hinner umgås med. Vi har två barn varannan vecka och det är läxor och allt som en prepubertal 11-åring innebär. Samtidigt försöker jag skynda mig till jobbet så tidigt jag kan för att kunna skynda mig hem så att jag hinner träffa Lilla E innan hon blir så trött. På det har Lilla E, Stora M, sambon och hans bror fyllt år inom loppet av en månad…

I helgen har vi firande för sambon och hans bror. Det firande som vi fick ställa in förra veckan då alla låg och kräktes.

Snart är det jul och mina pengar räcker aldrig till hur jag än försöker…

Ja, jag är rätt stressad.

One thought on “Inblick i en stressad småbarnsförälders liv

  1. Allt det där låter som väldigt mycket. Försök att tänka att du snart är ledig och julen behöver inte bli en kaosgrej. NI bestämmer hur er jul ska bli.

    Bröllopet vet du att jag gärna hjälper till med om ni vill. Det finns tusen saker ni kan delegera till mig så kan jag göra grovjobbet och ni ägnar er åt detaljerna som är viktiga och personliga för er.

    Det löser sig! 😀

Kommentera

