Trazan Apanson


Fan, Lilla E blir mer och mer barn och mindre och mindre bebis. Numera känns det som att det bara är språket som får henne att stanna kvar ett tag till i bebiskategorin. Det är väldigt mycket snack men få begripliga ord.

Igår fick hon tag i en banan (med skal) och försökte bearbeta den med tänderna tills det gick hål i den. För att underlätta så skalade jag den delvis åt henne och satte den oskalade delen i hennes hand. Jag föreställde mig att det skulle bli ett enormt kladdande och en massa bananmos men ack så fel jag hade.

Hon tog helt normala tuggor av bananen , såg till att hålla där det fortfarande var skal kvar och höll upp handen med bananen i när hon ramlade så att den inte skulle mosas.

Fatta att man kan bli imponerad och stolt över hur ens barn äter banan!

Jag tyckte att hon var helt grymt duktig där hon traskade omkring med sin banan och smaskade. Visserligen åt hon lite skal också men va fan, man måste ju testa.

Min lilla lilla apa.

Vad bli nästa grej? Herregud, hon kanske börjar äta med SKED!

😉

One thought on “Trazan Apanson

Kommentera

