Mållgan säger REDRUM


Jag har värsta flowet idag!

Texten jag skriver på när jag jobbar nästan skriver sig självt just nu. Jag är en jävel på formuleringar och struktur och textmassan ökar avsevärt. Jag känner mig skitskarp!

Det jag inte förstår är varför den här känslan inte kan fördela sig jämt över dagarna. När jag gör projekt så är det alltid en inledande fas då jag är jäkligt produktiv. Den följs av en fas då ingenting händer. Jag har inga idéer och jag får inte ur mig någon text eller analys. Efter ett tag blir jag alltid lika oroad och undrar om det är NU som man kommer komma på mig med att inte kunna något. Är det nu de inser att jag är fejk?

Sen släpper det. Ofta i sista sekunden när jag börjar få tokångest och när jag börjat acceptera att allt skiter sig, jag förlorar jobbet och min inkomst och alla kommer skratta och peka på mig. Då. Då löser det sig.

Sen går det i en jävulsk fart och jag förstår plötsligt att jag ju är en gudagåva! Jag har stenkoll och jag är högst kompetent.

Det man kan fråga sig är när jag ska lära mig att det är så det funkar? Frågan är också om jag har en släng av manodepressivitet?

Äh, skitsamma. Nu skriver vi så att det glöder (med vi menar jag, jag själv och min kompis Mållgan som ingen kan se. Han pratar ofta med mig och säger att jag ska göra onda saker).

One thought on “Mållgan säger REDRUM

  1. Funkar inte alla så? Kniven mot strupen brukar funka för de flesta. Det du skriver påminner en hel del om tentaångest.

    Men det där med att pendla mellan total hybris och självförakt känns ju igen. Fast med åldern har man blivit lite stabilare i alla fall.

Kommentera

